Hakkımızda

Blogumuzun amacı İngilizce gelişiminize katkıda bulunmaktır. Yayınlanan şarkıların telif hakları yayıncılara aittir. Şarkı sözlerinin çevirisi profesyonel çevirmenlerimizce yapılmakta olup çevirilerin tamamı bize aittir. Her şarkı ile birlikte dilbilgisi ve kelime notları öğretmenlerce eklenmektedir. Şarkılarla bir yabancı dili öğrenmek gerçekten çok eğlenceli ve faydalıdır. Herkese iyi izlemeler :)

Marmara Dil Merkezi. Blogger tarafından desteklenmektedir.
24 Eylül 2016 Cumartesi




Grace - You Don't Own Me ft. G-Eazy

Şarkı Sözü Videosu ( Türkçe Çeviriler Sözler Bölümünde Ekli )






 Grace - You Don't Own Me ft. G-Eazy Şarkı Sözü Videosu


Not: Şarkı sözü klibinde ana çeviri metininden birkaç farklılık vardır çünkü belli yerler sansürlenmiştir.

Grace - You Don't Own Me ft. G-Eazy Türkçe Çeviri 

Intro: Grace
You don't own me
Bana sahip değilsin

You don't own me
Bana sahip değilsin


Verse 1: G-Eazy
Woah, let's go
Hadi başlayalım

But I'm Gerald and I can always have just what I want
Ama benim adım Gerald ve ben daima tam olarak ne istersem ona sahip olurum

She's that baddest I would love to flaunt
O, hava atmayı sevdiğim en havalı şeydir.

Take her shopping, you know Yves Saint Laurent
Onu alışverişe götür, bilirsin Yves Saint Laurent'e
Ç.N: Yves Saint Laurent lüks bir moda evidir.

But nope, she ain't with it though
Ama hayır, o bununla mutlu olmaz

All because she got her own dough
Çünkü onun kendi mangırı var

Boss bossed if you don't know
Eğer bilmiyorsan ( söyleyeyim ) patron yönetir

She could never ever be a broke ho
O hiçbir zaman beş parasız kalamaz


Verse 2: Grace
You don't own me
Bana sahip değilsin

I'm not just one of your many toys
Senin pek çok oyuncağından biri değilim

You don't own me
Bana sahip değilsin

Don't say I can't go with other boys
Diğer çocuklarla çıkamayacağımı söyleme



Chorus: Grace
Don't tell me what to do
Bana ne yapacağımı söyleme

And don't tell me what to say
Ve ne söyleyeceğimi söyleme

Please, when I go out with you 
Lütfen, seninle çıktğımda

Don't put me on display
Beni gözler önüne serme



Verse 3: Grace
You don't own me
Bana sahip değilsin

Don't try to change me in any way
Beni hiçbir şekilde değitirmeye çalışma

You don't own me
Bana sahip değilsin

Don't tie me down cause I'd never stay
Özgürlüğümü kısıtlama çünkü asla kalmam


Chorus: Grace
Don't tell me what to do
Bana ne yapacağımı söyleme

And don't tell me what to say
Ve ne söyleyeceğimi söyleme

Please, when I go out with you
Lütfen, seninle çıktğımda

Don't put me on display
Beni gözler önüne serme



Verse 4: G-Eazy
Really though, honestly
Gerçekten ama, samimiyim


I get bored of basic bitches
Basit fahişelerden sıkıldım

She's the baddest, straight up vicious
O, en kötüsü,  hakikaten tehlikeli

Texting her
Ona mesaj geçiyorum

Asking her
Ona soruyorum

If shes alone
Yalnız olup olmadığını

And if she'd sent some pictures
Ve resim gönderip göndermeyeceğini

 She said no ( What)
Hayır dedi ( Ne )

Well goddamn, she said come over and see it for yourself
Allah'ın cezası, gel ve kendin gör dedi

Never asking for your help, independent woman
Hiçbir zaman yardımını istemez, bağımsız kadın

She ain't for the shelf
Süs bebeği değil

No, she's the one
Hayır, o özel olandır

Smoke with her till the weed is gone
Esrar bitene kadar onunla içerim

Stayin' up until we see the sun
Güneş doğana dek ayakta kalarak

Baddest ever, I swear she do it better than I've ever seen it done
En kötüsü, yemin ederim o, bunu şu ana dek gördüğüm en iyi yapan kişidir

Never borrow, she ain't ever loan
Hiçbir zaman borç almaz, hiçbir zaman borç vermez

That's when she told me she ain't never ever ever ever gonna be owned
Ona, asla, asla, asla, asla kimsenin sahip olamayacağını bana söyledi



Verse 5: Grace
I don't tell you what to say
Sana söylemen gereken şeyleri söylemiyorum

I don't tell you what to do
Sana yapman gereken şeyleri söylemiyorum

So just let me be myself
Sadece bırak kendim olayım

That's all I ask of you
Senden tek istediğim bu

I'm young and I love to be young
Gencim ve genç olmayı seviyorum

I'm free and I love to be free
Özgrüm ve özgür olmayı seviyorum

To live my life the way I want
Hayatımı istediğim şekilde yaşamayı ( seviyorum )

To say and do whatever I please
Ne istersem söylemeyi ve yapmayı ( seviyorum )

You don't own me..
Bana sahip değilsin.


Kelime Bilgisi ve Dilbilgisi

Let's Kullanımı
Let's bir öneride bulunurken kullandığımız bir yapıdır.
Let's eat out! ( Hadi dışarıda yiyelim. )
Let's swim! ( Hadi yüzelim )

'Baddest' Ne Demek?
Konuşma İngilizcesinde kullanılır. En havalı anlamına gelmektedir.



'Dough' Ne Demek?

Argo anlamı ile mangır yani para demektir.



'Be Broke' Ne Demek?

Beş parasız anlamındadır.
I can not go to the cinema because I am broke. ( Sinemaya gidemem çünkü beş parasızım. )


'Go Out' Ne Demek?


En çok bilinen anlamı ile dışarıya çıkmak demektir. Ancak, aynen bizim dilimizdeki gibi bir kadınla bir erkeğin çıkması anlamına da gelir.


'Get Bored' Ne Demek?


Sıkılmak demektir. Farklı zamanlarla kullanmak için 'get' fiilini çekmelisiniz.

I get bored. ( Sıkılırım. )
I got bored. ( Sıkıldım. )
I will get bored. ( Sıkılacağım. )


'Tie Sb Down' Ne Demek?
Birine ayak bağı olmak, birinin özgürlüğünü kısıtlamak  demektir.

'Put On Display' Ne Demek?
Sergilemek demektir.


'Straight Up' Ne Demek?
Cidden, hakikatten anlamlarına gelir.


'Text' Ne Demek?

Metin, cep mesajı yazmak anlamlarına gelir.


'Vicious' Ne Demek?
Kötü, korkunç anlamlarına gelir.


'She Ain't For The Shelf' Ne Demek?
Biz Türkçe uyumu açısından süs bebeği değil diye çevirmeyi uygun gördük ama şarkıda raf için değildir yani rafta sergilenecek kişi değildir anlamına gelir. Şarkıdaki kadın bağımsız bir karaktere sahiptir ve erkeğin hiçbir şeyine muhtaç değildir. Erkek onu süs eşyası gibi görememektedir.


'Ain't' Ne Demek?
 Ain't konuşma İngilizcesinde ve şarkılarda kullanılır. Am not, is not, are not, has not, have not, do not, does not, did not anlamlarına gelir.


'Be Gonna' Ne Demek?

Gelecek zaman yapısı olan 'be going to' ile aynı anlamdadır. Konuşma İngilizcesinde sıklıkla kullanılır. Resmi yazışmalarda ve kompozisyon yazarken kullanılmaz.

I am going to visit my brother. = I am gonna visit my brother. ( Kardeşimi ziyaret edeceğim. )



Grace - You Don't Own Me ft. G-Eazy Official Video




Suicide Squad Soundtrack




TO BUY THE SONG CLICK HERE ( IT WILL CONNECT YOU TO AMAZON.COM )

2 yorum:

  1. bir meslektaşınız olarak teşekkür ederim blogunuz için. emeğiniz büyük lütfen daha çok şarkı ekleyiniz, çok başarılı bir blog devamını bekliyorum. çünkü öğrencilerime gönül rahatlığı ile öneriyorum. hem şarkı dinleyip hem de dilbilgisine bakıyorlar sayenizde. ayrıca sıfır reklam anlayışınızı da çok beğendim. blogunuzda göz yorucu, can sıkıcı hiçbir şey yok. lütfen devam. sevgiler, saygılar...

    YanıtlaSil
  2. putting on display'i sergilemelek yerine, geri planda bırakıp yanında süs köpeği gibi tutmak manasında kullanıldığını düşünüyorum. Sergilemek anlamına da geliyor haklısınız ama bağlamdan yola çıkarsak bu mananın daha uygun olacağını düşündüm :)

    YanıtlaSil

Facebook Sayfamızı Beğenin Takipte Kalın

Son 7 Günde En Çok İzlenenler

Şarkıcılar