Hakkımızda

Blogumuzun amacı İngilizce gelişiminize katkıda bulunmaktır. Yayınlanan şarkıların telif hakları yayıncılara aittir. Şarkı sözlerinin çevirisi profesyonel çevirmenlerimizce yapılmakta olup çevirilerin tamamı bize aittir. Her şarkı ile birlikte dilbilgisi ve kelime notları öğretmenlerce eklenmektedir. Şarkılarla bir yabancı dili öğrenmek gerçekten çok eğlenceli ve faydalıdır. Herkese iyi izlemeler :)

Marmara Dil Merkezi. Blogger tarafından desteklenmektedir.
21 Kasım 2015 Cumartesi



Barış Manço - Nick The Chopper
Şarkı Sözü Videosu ( Türkçe Çeviriler Sözler Bölümünde Ekli )






Barış Manço - Nick The Chopper Video (1976)




Barış Manço - Nick The Chopper Türkçe Çeviri 

Verse 1
Down in the forest, near a village
Ormanın aşağısında, bir köyün yakınında

Lived the man called Nick the Chopper
Balta Nick diye bilinen adam yaşardı

Chopping woods his game and making money
Ağaçları kesmek onun oyunudur ve para kazanmak

Caring nought for trees, he blindly chops on
Ağaçları hiç umursamadan körü körüne baltalar

Never to be married
Hiç evlenmeyecek

He never washes
Hiç yıkanmaz

He never went to school, Nick The Chopper
Hiç okula gitmedi, Balta Nick

Chopping woods his game and getting money
Ağaçları kesmek onun oyunudur ve para almak

Doesn't care for life or even for a friend now
Hayatı ve hatta bir arkadaşı bile önemsemez



Chorus
He is a dirty old man, Nick the Chopper ( x 2 )
Pis, yaşlı bir adamdır, Balta Nick

He is a dirty old man, Nick the Chopper ( x 2 )
Pis, yaşlı bir adamdır, Balta Nick



Verse 2
Now, a very old man, he had decided
Şimdi, çok yaşlı bir adam,  karar vermişti

To make his fortune, Nick the Chopper
Servetini yapmaya, Balta Nick

Chopping woods his game, he couldn't stop it
Ağaçları kesmek onun oyunudur ve bunu durduramaz

He wants to cut down all the forest
Tüm orman kesmek istiyor

The trees, they hated him, they made a promise
Ağaçlar ondan nefret ettiler, söz verdiler

Give him a lesson, Nick the Chopper
Ona bir ders vermeye, Balta Nick

Chopping woods his game, he couldn't stop it
Ağaçları kesmek onun oyunudur ve bunu durduramaz

But as the story goes, he's beaten at his game
Ama hikaye devam ettikçe, oyununda yenilir


Chorus 2
He is a dirty old man, Nick the Chopper ( x2 )
O, pis, yaşlı bir adamdır, Balta Nick

We're gonna kill you, Nick the Chopper
Seni öldüreceğiz, Balta Nick

Strangle you with branches, Nick the Chopper
Seni dallarla boğacağız, Balta Nick


Chorus 2
He is a dirty old man, Nick the Chopper ( x2 )
O, pis, yaşlı bir adamdır, Balta Nick

We're gonna kill you, Nick the Chopper
Seni öldüreceğiz, Balta Nick

Strangle you with branches, Nick the Chopper
Seni dallarla boğacağız, Balta Nick


Chorus 2
He is a dirty old man, Nick the Chopper ( x2 )
O, pis, yaşlı bir adamdır, Balta Nick

We're gonna kill you, Nick the Chopper
Seni öldüreceğiz, Balta Nick

Strangle you with branches, Nick the Chopper

Seni dallarla boğacağız, Balta Nick

Kelime Bilgisi

'Chopper' Ne Demek?

Şarkımızda 'Balta' çevirisini uygun gördük. Burada Barış Manço 'Chopper' kelimesini adamın lakabı olarak kullanmıştır. Ancak chopper'ın diğer anlamlarını bilmenizde fayda var.


Balta ( Sapı kısa ama bıçak ağzı geniş)




Kıyıcı / Doğramacı

Helikopter

Motorsiklet ( Resimdeki tarzda)




BONUS:

To chop: Doğramak


Lumberjack: Ormanda ağaç kesen kimse, oduncu




'Make Fortune' Ne Demek?

Servet yapmak ( çok para kazanmak )  anlamına gelir.



'Make a Promise' Ne Demek?
Söz vermek anlamına gelir



'Strangle' Ne Demek?

Boğazlamak, boğmak demektir.



'Branch' Ne Demek?
Parçada ağaç dalı demektir ama bunun yanında çok kullanılan anlamları vardır: Dal, şube, branş anlamlarına da gelir. Madem ormanla ilgili bir parça dinledik o zaman ağaçların bölümlerini öğrenelim. Aşağıda güzel görseller mevcut:








TO BUY THE SONG CLICK HERE ( IT WILL CONNECT YOU TO AMAZON.COM )

15 yorum:

  1. Adaşım, Sevgili Barış Manço en sevdiğim sanatçıların arasındadır. Burada çevirisini görmek beni öylesine mutlu etti ki. Çalışmalarınız için sizi tebrik ederim. Umarım yeni nesil de bu güzel parçayı izler. Ya hiç farkında olmadan ya da bilinçli bir şekilde bizi yenilerle onları ise eskilerle tanıştırıyorsunuz. Ancak üzücü olan şey şu ki ben eskilerin daha iyi olduğunu düşünüyorum. Babam da benim dinlediklerimi beğenmezdi. Muhtemelen bu insanın takıntısı. Hep eskiye, gençliğe dönüş isteği. Ne yapalım gelecek nesiller de Justin Bieber'ı beğenmeyecek ve demode bulacak. Şaka yapıyorum, Barış Manço ile kıyaslamak ne haddime ama demek istemem şu ki hep bir geriye dönme isteği var. Gençlik, insan hayatının gerçekten en güzel zamanı bence de. İşte bu şarkı da beni kendi gençliğime, asi dönemlerime götürdü. Ne güzelmiş müzikler o zamanlar. Tüm samimiyetimle teşekkürlerimi iletiyorum. İyi çalışmalar dilerim.

    YanıtlaSil
  2. yukarıda barış abi yazmış gözüm takıldı okudum. ben 16 yaşındayım abi ama biz hepimiz justin bieber dinlemiyoruz ki. nasıl ki siz hepiniz barış manço dinlemediyseniz. ayrıca elektronik müzik revaçta çağın geregi öyle belki de. artık ben de kendi bilgisayarımda müzik yapabiliyorum. bu şarkıyı bilmiyordum daha önce. ilginç bir çalışma olmuş. klip çok acayip. nasıl desem komik. ama kötü anlamda yazmadım. barış manço anlattıklarını hareketlerle gayet desteklemiş. kadınlardaki senkronizasyon sorunu da klibi daha komik yapmış. şimdi lütfen bana cevap yazmasın o zamanlar dijital kameralar yoktu diye. biliyorum. barış mançoyu tanırım tabiki. ailece severiz ama şarkının sonunu anlamadım ütopik bitmiş ağaçlar adamı öldürüyor sanırım :)

    YanıtlaSil
  3. Cok super bir calisma olmus, ellerinize saglik

    YanıtlaSil
  4. ya çok mutlu ettiniz beni. ne güzel blogtur bu. ilk defa buraya girdim ve inanın saatlerdir buradayım. tebriklerimi teşekkürlerimi iletmek istedim size. barış manço ustanın bu parçasını eklemenize ayrıca sevindim. artık hergün takip ederim. blogu hazırayan değerli insanlara selam olsun. YUNUS ZİYA KARA

    YanıtlaSil
  5. Mekanı cennet olsun çok değerli bir sanatçıydı.

    YanıtlaSil
  6. Ayrıca teşekkürlerimi sunarım bu harika çalışma için. Blogunuzu severek takip ediyorum vakit buldukça.

    YanıtlaSil
  7. barış abi blogun en farklı şarkısının sahibi. valla eşi benzeri yok. iyiki eklemişsiniz. teşekkürler. sevgiler. Alara

    YanıtlaSil
  8. barış manço çok tarz bir adamdı. mekanı cennet olsun. aydın iyi bir insan olarak aklımda yer etmiştir.

    YanıtlaSil
  9. bir türk sanatçıyı eklemeniz çok hoşuma gitti

    YanıtlaSil
  10. Metinde made a promise yazıyor açıklamada make a promise hangi kullanım doğru?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba İlknur Hanım,
      'Made a promise' 'Make a promise' fiilinin Simple Past kullanımıdır. ( Make Fiilinin Çekimi: Make - Made - Made ) Açıklamalarda daima fiilin 1. hali kullanılır.

      Sil
  11. gerçekten sürpriz oldu bu şarkı benim için :) güzelmiş sevdim

    YanıtlaSil
  12. ben yeni kesfettim blogunuzu..baris manco olmasi beni cok mutlu etti

    YanıtlaSil
  13. ben yeni kesfettim blogunuzu..baris manco olmasi beni cok mutlu etti

    YanıtlaSil
  14. ben yeni kesfettim blogunuzu..baris manco olmasi beni cok mutlu etti

    YanıtlaSil

Facebook Sayfamızı Beğenin Takipte Kalın

Son 7 Günde En Çok İzlenenler

Şarkıcılar