Hakkımızda

Blogumuzun amacı İngilizce gelişiminize katkıda bulunmaktır. Yayınlanan şarkıların telif hakları yayıncılara aittir. Şarkı sözlerinin çevirisi profesyonel çevirmenlerimizce yapılmakta olup çevirilerin tamamı bize aittir. Her şarkı ile birlikte dilbilgisi ve kelime notları öğretmenlerce eklenmektedir. Şarkılarla bir yabancı dili öğrenmek gerçekten çok eğlenceli ve faydalıdır. Herkese iyi izlemeler :)

Marmara Dil Merkezi. Blogger tarafından desteklenmektedir.
14 Nisan 2015 Salı



Philip George -  Wish You Were Mine
Şarkı Sözü Videosu ( Türkçe Çeviriler Sözler Bölümünde Ekli )








Philip George -  Wish You Were Mine Şarkı Sözü Videosu




Philip George -  Wish You Were Mine Türkçe Çeviri

Verse
Oh cherie amour, pretty little one that I adore
Ah, benim tatlı aşkım, taptığım tatlı küçük  kişi

You're the only girl my heart beats for
Kalbimin uğruna attığı tek kızsın

You're the only girl my heart beats for
Kalbimin uğruna attığı tek kızsın


Drop 1 ( x8 )
How I wish that you were mine
Benim olmanı nasıl isterdim

Ah la la
Ah la la


Verse
Oh cherie amour, pretty little one that I adore
Ah, benim tatlı aşkım, taptığım tatlı küçük  kişi

You're the only girl my heart beats for
Kalbimin uğruna attığı tek kızsın

You're the only girl my heart beats for
Kalbimin uğruna attığı tek kızsın

Drop 2 (x6)
You're the only
Sen teksin

You're the only girl my
Sen tek kızsın


Drop 1
How I wish that you were mine
Benim olmanı nasıl isterdim
Ah la la

Ah la la


Dibilgisi Notları


Wish Clause Type 2

'Wish Clause' 'keşke' cümleleri kurarken kullandığımız bir yapıdır. Şu anla ilgili bir hayal kurarken ya da pişmanlık anlatırken Simple Past Tense kullanılır. ( Geçmiş Zaman anlamına gelmez )

I wish I knew the answer. ( Keşke cevabı bilseydim. - Ama bilmiyorum. )

I wish  I didn't live in New York. ( Keşke New York'ta yaşamasaydım. - Ama orada yaşıyorum. )

Eğer wish clause ile şu ana dönük bir keşke cümlesi yaparsanız ve 'be' kullanmanız gerekirse 'were' tercih ediniz.

I wish I were rich. ( Keşke zengin olsaydım. - Ama zengin değilim. )


I wish she were here. ( Keşke burada olsaydı. - Ama o, burada değil. )



Philip George -  Wish You Were Mine Official Video


TO BUY THE SONG CLICK HERE ( IT WILL CONNECT YOU TO AMAZON.COM )

9 yorum:

  1. blogunuz çok güzel teşekkürler

    YanıtlaSil
  2. Blogunuz çok güzel bu arada ''she were'' yanlış olmuş ''she was'' olacak

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, dilbilgisi notlarında özellikle vurgulamaya çalıştığımız nokta oydu. Wish Clause ve If Clause Type 2 cümlelerinde tüm zamirlerle 'were' tercih edilir. Was kullanımı vardır ancak 'informal' yani resmi olmayan kullanımdır. Dilbilgisi notları uzmanlarca hazırlanmakta olup eksiklerinizi tamamlamanız / yeni bilgiler öğrenmeniz için eklemektedir.

      Örnekleri İnceleyin:

      She was here ( O buradaydı )

      I wish she were here ( Keşke burada olsaydı )

      Yorumunuz ve güzel sözleriniz için çok teşekkür ederiz. Umuyoruz açıklamamız sizin için de faydalı olacaktır.

      Sil
    2. yani smple past tense ile I was - he was - she was normal diyoruz ama wish clause kurarken i wish i were a pilot - i wish she were a pilot gibi yapıyoruz dimi hocam? bu örneği if le de yapar mısınız?

      Sil
    3. Merhaba Caner Bey,

      Evet cümleleriniz doğru.

      I wish she were a pilot. ( Keşke bir pilot olsaydı. )
      If she were a pilot, she'd earn a lot. ( Eğer pilot olsaydı çok kazanırdı. )

      I wish he were young. ( Keşke genç olsaydı.)
      If he were young, we would go traveling. ( Eğer o genç olsaydı, seyahate giderdik.)

      Umarız ki sizin için açıklayıcı olmuştur.

      Sil
    4. hocam çok açıklayıcı oldu emeğinize sağlık. bu kadar hızlı cvp beklemiyordum ayrıca onun içinde tşk ederim. bloglarınızı çok seviyorum :D

      Sil
    5. adım dilara. bu konu kafamı karıştırmıştı ama şimdi çok güzel anladım teşekkür etmek istedim :=) ayrıca şarkılar ingilizce öğrenmede güzel bir ek kaynak saglıyor ama sizin sayenizde yani sadece çeviri degil olay. çok güzel açıklıyorsunuz. keşke istanbulda olsaydımda sizinle tanışsaydım. inşallah bende ileride ingilizce ögretmeni olurum.

      Sil
  3. hocam elinize sağlık dilbilgisi notları harika oluyor. şarkıların sonunda dilbilgisi notlarını da inceliyorum. kısa ve öz not paylaşımlarınız sayesinde akılda kalıcı oluyor. sayenizde bir sürü şey ögrendim ve ingilizce şarkılardan zevk almaya başladım. galiba anladıkça insan zevk alıyor ingilizceden. emeginize saglık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkür ederiz.Faydalı bulduğunuza çok sevindik.

      Sil

Facebook Sayfamızı Beğenin Takipte Kalın

Son 7 Günde En Çok İzlenenler

Şarkıcılar

Arşiv